
Gyógypedagógus vagyok és jelenleg a vállalkozásom szünetel a . évi 4. negyedévi adóbevallást azt ígérte a könyvelő, hogy beadja, ami egy 0ft-os bevallás, de ez nem történt meg azóta sem, így ehhez szeretnék segítséget kérni. Illetve szeretnék egy tanácsadást is, mivel féléven belül szeretném újra aktiválni a vállalkozást és ezzel kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
Egyéni vállalkozói engedély kiváltásán gondolkodom, és a főtevékenység megválasztásához szeretnék segítséget kérni. Autófóliázással szeretnék foglalkozni – beleértve a karosszéria fóliázását és az autóüveg fóliázást is –, viszont úgy látom, hogy a TEÁOR-kódok között nincs konkrétan erre vonatkozó tevékenység megnevezve. Felmerült bennem a – Egyéb befejező építés m.n.s. tevékenység főtevékenységként való megjelölése. Ez megfelelhet ilyen jellegű munkához? Ha nem, akkor van-e lehetőségem más főtevékenység mellett ezt melléktevékenységként felvenni, és ezen belül végezni az autófóliázást (karosszérián és üvegen egyaránt)? Előre is köszönöm a segítséged! Üdvözlettel,
A évről idén beadott adóbevallásomban tévesen szerepel az önkéntes kölcsönös biztosítópénztári kedvezmények összegének utalandó helye, ugyanis az adótervezet az Allianz Önkéntes kölcsönös biztosító pénztárat ajánlotta fel. Ezt a számlát tavalyi év szeptemberében (nyugdíjba menetelkor) megszüntettem. A visszaigényelhető összeget a Prémium Egészségpénztári számlámra szerettem volna utaltatni. A bevalláskor a "Módosítás" gomb nem működött. Az adótervezet más értelemben rendben volt, ugyanakkor sajnos már elküldtem. Ilyenkor kell-e tenni valamit, vagy várjak és majd rájönnek a NAV-nál, hogy egy már nem létező számlára nem tudnak nekem pénzt visszautalni és akkor a még létező egészségpénztárira fognak utalni a nyugdíjpénztári helyett?
SZJA bevallásom elkészítéséhez szeretnék egyszeri segítséget kérni. Egyéni vállalkozásból, lakáskiadásból és önálló tevékenységekből is volt bevételem. A vállalkozás összesen 2 számlát állított ki, jelenleg szünetel, megszüntetését tervezem. Szeretnék biztosra menni, a kitöltéskor, ezért könyvelővel sis szeretném egyeztetni az adatokat.
Induló vállalkozáshoz számlázási szabályokat szeretnék egyeztetni. Valamennyi adózási kérdés, amelyet tudnom kell, köztük a következőkkel: 1. Workshopok szervezése, amelyekre előre (a rendezvény előtt) fizetik be (webáruházon keresztül) a résztvevők a díjat. Kérdésem, hogy ezt hogyan számlázzam bankkártyás és átutalásos fizetés esetén. 2. Érdekelnek továbbá a KATA/átalányadózás közötti váltások szabályai. 3. ÁSZF-be szükséges adózási, fizetési, számlázási, visszafizetési szabályok.
Szja bevallás során beírtam a részvény eladásból, részvény osztalékból és revolut megtakarításból származó bevétel szja és szochóját. A NAV azonban 3 hibát talált benne és korrigálást kért. Megvan a teljes adóbevallásom, megvan a navtól kapott levél, és a teljes szamítás melyik sorba mit írtam és miért. Van ügyfélkapum AZ adóbevallás javításában kérek segítséget. Ezek a hibakódok K Az átvezetési és kiutalási kérelem terhelendő oldalán az 1-24. sorok összegének meg kell egyeznie a 80, 91, 96, sorok összegével. Az forintnál kisebb értéket a számításnál nem kell figyelembe venni. forint alatti visszaigényelhető adó nem vezethető át másik adónemre és nem utalható ki. M [24SZJA-C] A 66B mezőbe a . évben felvett osztalékelőlegből levont adó összegét kell beírni: 66B = 23SZJA jelű bevallás 23SZJA-B lap 56A mező. M Ellenőrizze, hogy a 96. sorban a visszaigényelhető szociális hozzájárulási adó összegét helyesen töltötte-e
Most alakuló egyszemélyes zrt-nek keresek könyvelőt. A zrt kozmetikai termékek értékesítésével, gyógynövény kertészetek üzemeltetésével fog foglalkozni. Egyenlőre 1 alkalmazottal fog működni. A zrt-nek kötelező a könyvvizsgálat és még mielőtt megalapítanám, szeretném tudni a költségeket. Még ha csak nagyságrendekben is, de egy körülbelüli költséggel szeretnék számolni. Köszönöm!
-ben alapított, pénzügyi tanácsadásra szakosodott cég, az elmúlt években érdemi tevékenység nélkül. Az ügyvezetőnek van más cégnél havi 40órás munkaviszonya, alkalmazott nincs a cégben. A cégvagyon minimális (nincs jármű, ingatlan), évi 12 bankkivonatot és 1-2 kimenő számlát kell könyvelni (+ a beszámoló)
Non-profit egyesület vagyunk, divattal összefüggő programokat szervezünk, kiemelt eseményünk egy fenntarthatósággal foglalkozó divathét, egyébként nem foglalkozunk gazdasági tevékenységgel. Probono és önkéntes munkát végzünk az egyesületben, igy bejegyzett alkalmazottunk nincs,csak ha konkrét projekthez csatlakozunk, akkor tudunk ebbe felvenni esetleg alkalmazottat a projekt futamidejére.
Önkormányzati cégünk könyvvizsgálójának a szerződése hamarosan lejár. Szeretnénk (ha lehet a kerületből) minél több ajánlat alapján kiválasztani a nekünk legmegfelelőbbet. A VII. kerület kulturális rendezvényeit szervezzük és bonyolítjuk, ennek megfelelően rengeteg megbízási szerződéssel dolozunk, plusz alkalmazottakkal, leltárral, stb., és minden ami egy önkormányzati cégnél előfordul. Az éves költségvetésünk - millió Ft.