Szeretnék árajánlatot kérni a jövő hónapban induló KFT-m bejegyzésében (és az immateriális apportjának dokumentálásában), illetve a könyvelői feladatainak havi ellátásához. Mivel a cég még csak most indul, várhatóan az első évben minimális munkával járna a könyvelés, mert sok bevételre az első hónapokban nem lehet számítani. Néhány megbízási szerződéses bér kifizetésével eszközök, szoftverek beszerzésével és a későbbi bevételhez kötődő adózással kapcsolatos könyveléshez keresek segítséget. Főként fix havidíjas csomagra szeretnék ajánlatot kérni. Köszönöm előre is!
Kedves Címzett, Másodállású egyéni vállalkozás elindítását tervezem, amely során print-on-demand (POD) módszerrel értékesítenék ruházati termékeket (pl. pólók) online, elsődlegesen a Printify és az Etsy platformok segítségével. A célcsoportom főként EU-n belüli vásárlókból áll majd, és a gyártást/kiszállítást a Printify partnerei végzik. Az alábbi információk alapján szeretném kérni a tanácsát, illetve tájékoztatást, hogy milyen lépéseket kell megtennem az elinduláshoz és a jogszabályi megfeleléshez: A vállalkozásomat másodállásban működtetném (főállású munkaviszony mellett). Alanyi adómentességet választottam, évi 12 millió forintos határig. A 40%-os költséghányad szerinti adózást alkalmaznám (KATA már nem opció). A tevékenység TEÁOR száma: – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem. A platformokon keresztül történő értékesítés során csak EU-s magánszemélyeknek is adnék el, így úgy tudom, szükség van közösségi adószámra (EU VAT Number) – ezzel kapcsolatban is szeretnék pontosítást kérni. A termékeket nem én gyártom vagy szállítom, hanem a Printify alvállalkozói – a számlázás és teljesítés szempontjából is érdekelne, hogyan kell ezt könyvelési szempontból kezelni. Terveim szerint az Etsy platformra regisztrálva fogom végezni az értékesítést, amely automatikusan beszedheti az áfát bizonyos országokban – ezzel kapcsolatban is szeretnék információt kérni, hogyan kell ezt a magyar adózásban kezelni. Szükség van-e bármilyen külön bejelentésre, engedélyre, vagy más hivatalos lépésre az induláshoz? Előre is köszönöm a segítségét és a tájékoztatást, bízom benne, hogy Önnel hosszú távon is együtt tudok majd dolgozni.
ről van szó, a régi könyvelőnk már nem csinálja nekünk, sürgősen meg kell csinálni a tavalyi pénzügyi beszámolót, mert büntetést kapunk. Kicsi egyesület vagyunk, tavaly sikerült megújítanunk az egyesületi mandátumokat és indulnunk el újra. Vannak számláink, programkat szervezünk, környezetvédelemmel, ismeretterjesztéssel és vidékfejlesztéssel foglalkozunk. Tagdíjaink vannak, sok bevételünk az elmúlt évben nem volt. Pályázni is szoktunk és kaptunk már NEA-pénzeket. Kérem, segítsen.
Alanyi adómentesként secondhand ruházati webáruházat üzemeltetek főállás mellett, így havi bér jellegű elszámolásra nincs szükség. A kimenő számlákat a NAV felé online számlázó program segítségével azonnal elküldöm. Ez az első adóévem, január óta van bejelentett egyéni vállalkozásom, tartozásom nincs.
Bérszámfejtésre nincsen szükség. Negyedéves áfás, megbízható adózó. A vállalkozás szoftverfejlesztéssel (számítógépes programozással) foglalkozik, de jelenleg 0 alkalmazottja van, csak az ügyvezető-tulajdonos dolgozik benne. Ez nem fog változni a következő években sem. 1 db (azaz egy darab) kimenő USD számla van havonta, egy amerikai partner részére végzett számítógépes programozásról. 1 db (azaz egy darab) bejövő számla van, amely egy Telekom mobilelőfizetés havidíja. Bankszámla mindössze két darab van: 1 db HUF és 1 db USD folyószámla, folyószámlánként havi 1-2 tranzakcióval. A cég mérlegszerkezete és tőkehelyzete stabil, nincs belső vagy külső tartozása, és adótartozása sincs, és soha nem is volt.
Kedves Könyvelő! Egyéni vállalkozásomat (szépségipar, műszempillaépítés) . December 31-én hoztam létre. 36 órás munkaviszony mellett, átalányadózóként. A munkaviszonyom május 26-án megszűnt. Amióta a vállalkozásom van, nem készítettem bevallásokat, illetve nem tudom mi a helyzet amióta nincs munkaviszonyom. Segítségre lenne szükségem, mit tudnék most tenni, hogy ne szakadjon meg a Tb jogviszonyom.
Egyéni vállalkozóként dolgozom pénzügyi tanácsadóként az Allianznál. Havi szinten kb. 3-5 bejövő és 5-7 kimenő számlám van. A havi bruttó bevételem átlagosan Ft körül alakul, de változó. A fő tevékenységi köröm: biztosításközvetítés, pénzügyi tanácsadás, ügyintézés. Jelenleg még nem adózom, ezért olyan könyvelőt keresek, aki segít kiválasztani a számomra legkedvezőbb adózási formát. Fontos számomra a személyes kapcsolattartás, nem szeretnék kizárólag online egyeztetni.
Teljeskörű bérszámfejtés és TB ügyintézés (be és kijelentéseket, szerződéseket menedzseljük), utalási listák összeállítása, főkönyvi feladás adatátadás, 08-as bevallás beküldése, szükséges statisztikák benyújtása, hatóságokkal való kapcsolattartás, apaszabadság igénylése, TB elleőrzések bonyolítása (CSED, GYED...). Kedvezmények igénybevétele, sikerdíjak igénylése tanulók esetén. Cafeteria számfejtés, utalási filok összeállítása, éves nyilatkoztatások. alkalmazottak, egyszerűsetett foglalkoztatottak. szakképzéses munkaszerződésesek, alkalmanként: osztalék számfejtés, társas vállalkozók kezelése, megbízási díjak számfejtése, kisebb létszámú fizikai állomány 10 fő (ha kell ez legyen külön árazva) jelenlét adatainak rögzítése.
Feladat -ben alapított, ipari irányítástechnikai, olajipari karbantartó cég, . könyvelése, bérszámfejtés 2 főre, mérleg készítés, kimenő számláink átlag 1-3db /hó bejövő számláink 20-40db max.50db/hó. éves forgalma 50-60M Ft. SZJA bevallás készítése 3 fő tulajdonos részére. Számláink 80%-a papír alapú, azok digitális feldolgozására nincs kapacitásom, ezért a postai út a legelőnyősebb számunkra.
Virágkötészeti tevékenységet szeretnék folytatni. Zöldség- és virágdekorációk, koszorúkészítés, és szárazvirág kollázs készítését és értékesítését szeretnén megvalósítani internetes eladás útján. Szükségem van segítségre a pontos tevékenységi körök kiválasztásában és bejelentési kötelezettség teljesítésében. , későbbiekben a könyvelés ellenőrzésében.