Szakember infópont
Tanácsok szakembereknek
Mitől lesz megnyerő egy árajánlat?

Mitől lesz megnyerő egy árajánlat?

Sok időt és enerigát töltöttél el potenciális ügyfelek szerzésével és végre kaptál egy ajánlatkérést. Mi a következő lépés?

A megbízás már csak karnyújtásnyira van tőled, és a munka megszerzésében egy jó árajánlat segíthet neked. Minél előbb cselekedned kell, ügyelve a részletességre és pontosságra is.

Egy asztalon laptop és vonalas jegyzetfüzet látható. Egy férfi két keze az asztalon van, az egyikben ceruzát fog és a füzetbe készül írni. A széleken részben egy bögre kávé és egy mobiltelefon is látszódik.

Mire is jó egy árajánlat?

Az árajánlat egy fix összeg a potenciális ügyfeleidnek, amiben részletesen leírod, hogy mennyibe kerülne az általad kínált termék vagy szolgáltatás.

Az árajánlat magában foglalja, hogy mit fogsz pontosan csinálni, és azt is, hogy mennyibe fog ez kerülni az ügyfélnek.

Az árajánlat célja, hogy téged válasszanak a munka kivitelezésére. Tehát minél megnyerőbb árajánlatot írsz, annál nagyobb esélyed van erre.

Mit kell tartalmaznia egy árajánlatnak?

A következőket érdemes beleírnod az ajánlatodba:

  • Vállalkozási adatok: Vállalkozásod neve, székhelye és adószáma.
  • Árak: A végső ár lebontva az egyes lépésekre és kisebb költségekre. A sorrend legyen logikus, a részleteknél pedig igyekezz lényegretörő lenni.
  • Adók: A szolgáltatásaidra vonatkozó adók, például általános forgalmi adó (ÁFA).
  • Határidő: A munkálatok befejezésének határideje. Ha nagyobb projektről van szó, akkor az egyes szakaszok iőtartamát is feltüntetheted.
  • Garancia: A garancia időtartama, amit a munkádra vállalsz.
  • Fizetés módja és ideje: Előre fizetést, részletekben történő fizetést, vagy pedig utólagos fizetést szeretnél készpénzben vagy utalással?

Hogyan írjak árajánlatot?

1. Ismerd meg az ügyfél igényeit

Mielőtt árajánlatot teszel, tisztában kell lenned az ügyfél elvárásaival. Tanulmányozz át minden információt, amit kaptál.

A Tudjukki profilodban egy helyen megtalálhatod az összes ajánlatkérésedet. Ha szükséges, hívd fel az ügyfelet, és beszéld meg vele a további részleteket.

Bizonyos munkákhoz szükséges lehet a helyszíni felmérés is, vagy akár képeket is kérhetsz az ügyféltől e-mailben.

Jegyezz fel magadnak minden fontos információt, miközben beszéltek!

2. Használj sablont az árajánlathoz

Ha ajánlatot kérnek tőled, akkor nincs vesztegetni való időd! Az ügyfelek jobban átlátják, hogy mit kínálsz nekik, ha írásban is megkapják a részleteket. Ehhez használhatsz előre elkészített sablont is, amin már szerepelnek az adataid, így csak a további részletekkel kell foglalkoznod.

Próbáld ki ingyenesen letölthető sablonunkat! A Google fiókodba bejelentkezve kattints a jobb felső sarokban lévő kék "Use template" gombra, és már kezdheted is a kitöltést. 

Próbáld ki az ingyenes sablont

3. Töltsd ki az ügyfél adatait és részletezd a munkát

Add meg az ügyfél adatait! Általában az ügyfél neve, címe, elérhetősége, és a dátum szokott szerepelni az árajánlatokon.

Bontsd le az árakat külön sorokba! Gondold át lépésről lépésre a kivitelezés folyamatát.

Adj meg az egyes lépésekhez egy rövid leírást és a használandó anyag mennyiségét. Próbáld meg minél pontosabban megadni az árakat.

Átláthatóság: Minden árat tüntess fel, amit fel fogsz számolni munkád során. Ha valamit nem tartalmaz a megadott ár, akkor ezt is add meg.

Határidő: Fontos, hogy meghatározz egy időpontot, vagy akár csak egy hozzávetőleges időintervallumot, ameddig teljesíteni tudod a munkát.

4. Add meg a projekt teljes árát

Reális árat igyekezz megadni, ami neked is megéri, de az ügyfél számára is vonzó ajánlat lesz.

Amint elküldöd az árajánlatot és az ügyfél elfogadja, tartsd magad a benne leírtakhoz.

5. Szabd meg a feltételeket

Határozz meg néhány általános feltételt a munkavégzéshez:
  1. Nyilatkozatok: Kültéri munkánál fontos lehet például feltüntetni, hogy az időjárás nagyban befolyásolhatja az időkeretet.
  2. A fizetés teljesítése: Írd le pontosan, hogyan és mikor szeretnéd megkapni a munkádért a fizetést (részletekben, utólag, készpénzben, utalással).

6. Határozd meg az érvényességi időt

Az anyagárak és a kereslet a szolgáltatásaid iránt mind változnak, ezért az áraidnak is ezekhez kell igazodniuk.

Adj meg egy érvényességi időt a feltüntetett árakra. Általában 30 napot szokás meghatározni, de ez területtől függően változó lehet. Az időkeret másik előnye az, hogy cselekvésre buzdítja az ügyfelet.

A megkeresés után lehetőleg egy napon belül küldd el az árajánlatot.

Itt megtekinthetsz egy példát, hogy hogyan is néz ki egy elkészült árajánlat.

Ha kedvezményesen kínálod szolgáltatásaidat, akkor győződj meg arról, hogy ez biztosan megéri neked. Például elég nagy projektről van szó, aminek hosszabb a kivitelezése, vagy előre fizet neked az ügyfél, illetve ajánlást, értékelést ad rólad.

7. Szerezz írásos beleegyezést az ügyféltől

Miután elküldöd az árajánlatot, hagyj egy kis időt az ügyfélnek, hogy átgondolhassa, amit kínálsz.

Amennyiben magától nem reagál az ügyfél, egy-két nappal később nyugodtan felhívhatod, hogy érdeklődj.

Az ügyfelek általában több szakembertől is kapnak árajánlatot, így a legjobbak sem kapnak meg minden munkát. Ha nem melletted dönt az ügyfél, akkor nyugodtan kérdezz rá, hogy mi ennek az oka.

Kérdezz! Használd fel a helyzetet arra, hogy tanulj belőle!

Az árajánlat csak egy dolog az ügyféllel történő kommunikációban, viszont nagyban meghatározza a kimenetelt. Egy bevált sablon használatával és némi gyakorlattal sikeresebbé válhatsz az új ügyfelek szerzésében.