Szakember infópont
Tanácsok szakembereknek
Miért fontosak az online értékelések?

Miért fontosak az online értékelések?

Egy vállalkozó számára sokszor nehéz lehet navigálni az online értékelések világában, különösen akkor, amikor elindul ezen az úton.

Az alábbiakban megmutatjuk neked, hogy miért lehet előnyös számodra, ha ügyfeleid értékeléseket írnak rólad. Ezen kívül néhány tippel is ellátunk, melyek segíthetnek az online hírneved növelésében, így több ügyfelet tudsz majd szerezni.

Munkás szakember baseball sapkában mosolyogva ül egy szobában keresztbetett karokkal és a távolba mereng. Körülötte csillagok vannak.

Az online értékelések fontossága

A vállalkozásod növeléséhez hozzájárul, ha az emberek találnak rólad véleményeket, amikor szolgáltatásidra keresnek az interneten. Mutatjuk hogyan:

  • Új ügyfelek bevonzása: A jó értékelések gyakorlatilag ajánlások a korábbi megbízóidtól, melyek miatt a potenciális ügyfelek szívesebben fordulnak majd hozzád.
  • Bizalom építése: Amikor az új ügyfelek pozitív véleményeket olvasnak rólad és arról, ahogyan másoknak segítettél, akkor nagyobb bizalommal keresnek fel téged.
  • Értékelés a minőségről: Az ügyfelek az értékeléseikkel visszajelzést adnak. Őszintén leírhatják, hogy mivel voltak megelégedve, és azt is, hogy min tudnál legközelebb javítani, amennyiben van ilyen.
  • A láthatóság növelése: Az értékelések segítenek abban, hogy a vállalkozásod előrébb rangsoroljon az internetes keresési eredményekben.
  • Ügyfelek meggyőzése: Összességében a jó vélemények növelik annak az esélyét, hogy az ügyfelek a te szolgáltatásaidat választják.

Ahogyan a jó értékelések segíthetik vállalkozásod sikerességét, a rosszak éppen az ellenkező hatást érhetik el. A negatív vélemények olvasása után megeshet, hogy az emberek kevésbé bíznak meg benned és emiatt akár nem a te szolgáltatásaidat választják.

Mekkora hatást érhetnek el az online értékelések?

Vessünk egy pillantást néhány statisztikára az online értékelésekről, melyek általánosságban leírják az ügyfelek viselkedését:

  • Egy kutatás szerint az emberek 93%-a azt vallja, hogy az online értékelések befolyásolják vásárlási döntéseiket.
  • Az emberek 91%-a ugyanannyira bízik meg az online értékelésekben, mint a személyes ajánlásokban.
  • A válaszolók 90%-a olvas online véleményeket, mielőtt egy vállalkozás szolgáltatásai mellett döntene.
  • A fogyasztók 57%-ának minimum 4 csillagos értékelésre van szüksége ahhoz, hogy elköteleződjön egy vállalkozás mellett.
A pozitív online értékelések segítenek új ügyfeleket szerezni.

Mi van akkor, ha a vállalkozásodnak nincs egyetlen értékelése sem?

A negatív vélemények nyilvánvalóan árthatnak a vállalkozásodnak, hiszen az emberek kétszer is meggondolják, mielőtt a szolgáltatásaidat választják. Azonban az sem előnyös, ha egyetlen értékelést sem találnak rólad. A potenciális ügyfelek ilyenkor megkérdőjelezik, hogy megbízható-e a vállalkozásod, és nem biztosak benne, hogy voltak már korábban megbízóid. Akár az is előfordulhat, hogy azt gondolják, az előző ügyfeleid nem voltak megelégedve veled, így véleményt sem írtak rólad.

Itt az ideje, hogy orvosoljuk ezt a problémát!

Szerezz több online értékelést és reagálj rájuk

Kereskedő álmodozik az ötcsillagos véleményekről.

Mit tehetsz azért, hogy az ügyfelek véleményt írjanak rólad?

  1. Végezd jól a munkád: A legjobb módja annak, hogy pozitív értékelések kapj, ha kifogástalan szolgáltatást nyújtasz és felülmúlod az ügyfeleid várakozásait.
  2. Kérd meg őket: Egyszerűen jelezheted is az ügyfeleid felé, hogy írjanak rólad értékelést. Miután befejezted a munkát, kedvesen kérd meg erre őket.
  3. Legyél kitartó: Néha az emberek megfeledkeznek róla, hogy értékelést írjanak. Ilyenkor egy emailben vagy szöveges üzenetben emlékeztetheted őket erre.
  4. Ösztönözd őket: Bár a jó értékelések nem megvásárolhatók, kipróbálhatsz különböző ösztönzéseket, mint például a jövőbeli szolgáltatásokra vonatkozó kedvezmények felajánlását.
  5. Könnyítsd meg a dolgukat: Célszerű üzenetben linket küldeni arról az oldalról, ahol értékelést tudnak hagyni rólad.

Miért érdemes válaszolni az értékelésekre?

Nézzünk meg néhány adatot egy online értékelésekről szóló felmérésből:

  • Az ügyfelek 89%-a elolvassa a szolgáltató mind pozitív, mind negatív véleményekre adott válaszait.
  • Az ügyfelek 53%-a elvárja, hogy egy vállalkozás egy héten belül válaszoljon egy negatív véleményre.
Sok ügyfél választ vár, miután értékelést ír.

Mik tehát az ebből levonható tanulságok?

  1. Válaszolj minden értékelésre: Legyen szó pozitív vagy negatív véleményről, mindig szánj időt a válaszadásra. Ha teheted, akkor egy napon belül reagálj!
  2. Kezeld a felmerülő problémákat: Ha a vélemény negatív, ismerd el a problémát és kínálj rá valamilyen megoldást. Ezzel a negatív értékelést pozitívvá tudod alakítani, mivel azt mutatod meg vele, hogy elkötelezett vagy az ügyfél elégedettsége mellett.
  3. Tanulj a hibáidból és fejlődj: Tekints a jó és a rossz értékelésekre egyaránt tanulási lehetőségként, amivel javítani tudsz szolgáltatásaid minőségén.

Növeld hírneved a Tudjukki segítségével!

Íme egy példa a Tudjukki felületéről, amin egy vállalkozás értékelései láthatók:

A képen a Tudjukki felülete látható, amina Gentl e Electrik Kft. értékelései és szolgáltatásai olvashatók. Az értékelés öt csillagos és több ügyfél értékelését tartalmazza különböző felhasználóktól,

A Tudjukki nemcsak összeköt téged új  ügyfeleiddel, hanem arra is lehetőséget ad, hogy értékeljék szolgáltatásaidat, amivel a későbbiekben még nagyobb eséllyel szerezhetsz új megbízásokat.

A Tudjukki profilodon a szolgáltatásaid és az értékeléseid egy helyen megtalálhatók.

Az ügyfelek 1 és 5 csillag között tudják értékelni a lezárult projektet, amibe beletartozik a munka minősége, az árazás korrektsége és az időkeretek betartása. Az értékelésekre természetesen te is tudsz válaszolni.

Amikor az emberek a vállalkozásodra vagy az általad kínált szolgáltatásokra rákeresnek, a Tudjukki profilod megjelenik a keresési találatok között, a rólad szóló értékelésekkel együtt.

A magas értékeléssel rendelkező szakemberek minden évben versenyezhetnek a legjobb magyar szakember és szolgáltató díjért. A győzteseket promóciós kampányainkban népszerűsítjük, ami további esélyt jelent jó hírneved növelésére.